Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Anna-Karin - 1 mars 2009 14:09

Här krävs nog en förklaring! "Gjort en Sjölund" kommer från mormor Gun, som nästan alltid åker för långt, för fort eller gör något lite extra som hon inte riktigt är tränad för. Konsekvensen blir förstås ont i huvudet och stora släggan i hela kroppen. Mormors döttrar har ärvt egenskapen och råkar ofta ut för samma symptom.


Igår anlände vi till Bruks. Jag tog Beckie och Mim och drog i väg i VM-fart runt gröna 13 km spåret på Liden. Efter ytterligare några svängar på Lidenspåren var vi hemma efter ca 1 h. Mycket nöjda! (Det var veckans tredje skidpass för mig och med två ridpass denna vecka också så var kroppen ganska mör.) Tog en promis med Vina och tanterna. Mattis tog Pippi på ett skoter race på fjället, det är MYCKET snö. Somnade före kl.21...typiskt en Sjölund...


Idag var det Vasaloppet på programmet hela fm. Perfekt väder för en fm i soffan (det snöar och är jätte disigt). Efter målgång tog jag Mim och Vina och Mattis Beckie och Pippi, så startade racet Ramundberget tor. Vina må nog vara dräktig för hon har slöat sista två dragturerna (hon är annars en riktig köttare), kopplade loss henne efter halva stäckan bort. Sedan pumpade Mimsan och jag vidare med Vina endast som farthållare. Ha, vi var minuter före vid vändning! Väl tillbaka i Bruks konstaterade M att han gjort en Sjölund. Ha, ha ,ha! Vi vann Sportlovets första drabbning. Nu ligger vi i soffan igen och tittar på 5-milen, en ganska trist tillställning utan Södergren.


Dagen har förövrigt varit mycket bra. Jag har gått med ett leende på läpparna hela dagen. Tack vare Anna & Gunnar... Ni är bara bäst! Det finns många anledningar, men jag återkommer med dagens speciella lite senare.


// A-K

Ovido - Quiz & Flashcards