Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna-Karin - 25 oktober 2009 23:03

Nu har en månad gått och tiden har bara rusat iväg. Vad har hänt sedan sist?


Jo, Monica och jag har varit på Gotland. Ett riktigt äventyr. Båten vart inställd pga blåst, så vi anlände en dag senare än beräknat. Detta medförde att jag fick starta mina hundar på fält utan att ha en aning om vad jag hade "i snörena". Det resulterade i 3 Ökl på både Beckie och Vina på fredagen (även Party tog en 3:a denna dag) och sedan följde Beckie upp med en 2 Ökl på lördagen. Ja, vad ska man säga. Det var kul! Skrattande


Å så till den fråga som många av er har undrat över (ja typ Gunnar)... svaret är: Ja, Beckie är min hund nu! Tungan ute


För att kunna vara ledig dessa dagar så blev det massor av jobb både innan och efter. Har knappt varit hemma alls under de sista två ½ veckorna. Nu är jag snart i fas igen och har planer på att dra söderut igen till våren. Nu har vi en målbild, lite mer koll på vad det handlar om och en aning om vad vi ska finslipa till nästa gång. Har varit och tränat i Aspås idag i regnet. För regnar det gör det på Gotland, varje dag. Flört


*** A-K

  

Ovido - Quiz & Flashcards