Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg under november 2008

Av Anna-Karin - 27 november 2008 15:49

Jag fick lite dåligt samvete ;-) och tog tid att även hylla Prillans kille Radar. Ole och Radar har även de presterat otroliga resultat denna höst. Se Radars resultat på NPK:s sida (http://www.pointer.no/index.php?option=com_pointer&task=showpointer&id=13887/04)

Det är duktiga killar vi hittat till våra brudar! Ole och Radar är förstås bra målbild för D-kullen, bla NJCH och 19 placeringar i VK!


Där har Mike redan visat talang för att så småning om platsa bland de stora pojkarna. Med flera premier i UK/Ukl och en andra placering på Svensk derby 2008, ligger han i dagsläget i fas med "pappa".


Vi övriga slöfockar har förstås inte tagit oss ut än, men jag har muntliga löften från flera ur D-kullen att de ska (inklusive mig) skida sig ut i provmarken i vår med de små raketerna. D-kullen är inte stora i storleken, men kan bli stora ändå.


Grattis och kram till våra norska vänner Ola och Radar!

Av Anna-Karin - 27 november 2008 15:02

Jag la precis upp ett grattis till Bjerke på SPK:s hemsida (www.pointerklubben.se). Atlas har fortsatt visat att han är en säker fälthund. Vår C-kull har lite att jobba på om de ska hålla "pappas" nivå. SJCH, 12 placeringar i Skl både på fält och fjäll och 1:a lag-VM 2008. 


Hur ser det då ut? Jo, de kommer sakta men säkert. Jakthundar är de, för det fälls fågel både på fjäll och i skog. Nu gäller det bara att locka ut "gubb... jag menar  "killarna" på prov. Visst hänger ni väl med grabbar! Till våren ska jag damma av mig och vara tillbaka i provmarkerna igen. Beckie och jag har ett projekt ihop och vår målbild är att fixa den där 1:an!


Jag kan dock så långt säga att jag önskar att någon mer ville prova Atlas som täckhund. Med en rejäl tik, kan det bli hur bra som helst!


En stor kram till Atlas och Bjerke, för att ni är så bra målbild ;-)

Av Anna-Karin - 26 november 2008 10:44

... www.sundatvattmedel.se! För dig som gillar att det är smidigt rent, eller något. Jag hade inte hört talas om de, men det ska vara samma koncept som Tvättex fast fler produkter, tillverkat i Sverige och lite bättre priser.


Referenser mottages tacksamt.


Ett stort grattis till Anders som igår vann vinterns största seger. Nu är det bara att bänka sig i soffan och hålla i sig. Det kan inte finnas någon som stoppar honom nu. Heja!



Av Anna-Karin - 26 november 2008 10:21

Efter söndagens ridning var det som om någon drog ur proppen och lugnet har åter lagt sig över huset. Nu planeras det adventsmys, Jamtlibesök och julpyssel. December är mysig om man tar den i lagom dos. Inga måsten, utan bara det som känns OK.


Nu ringer det.. en tvättmedelsförsäljare... lyssnar och avslutar så länge.

Av Anna-Karin - 23 november 2008 21:09

Grattis till alla som åker, jobbar och verkar kring landslaget! Vilka fina resultat ni presterade i helgen!


En stor kram till Anders. Vi tänker på dig!


// A-K, Joel, Liv och Simon

Av Anna-Karin - 23 november 2008 20:39

Jag har haft några minst sagt stressiga dagar. Beckie fastnade och drog av en klo på torsdag morgon. Det blev två rejäla blodbad och ett snabbt besök hos Maria Edler innan jobbet. Jobb, jobb hela dagen och sedan webmöte i SPK innan hämtning på dagis. Apoteksbesök och Intersport (har äntligen fått mina nya sulor!!) innan kl.18 och sedan upp på ÖSK och Joels skidträning. Barnen i säng och fix med hundarna. Kl.21 stöp jag i säng.


Upp på fredag kl.05.30 Bandagebyte, fix med hundar, frukost till barnen och iväg till dagis, plugg och jobb. Jobb, jobb hela dagen. Skyndar till dagis. Hämtar Liv + 2 kompisar. Hem, bandagebyte, 2 åringen kissar på sig när jag är ute med Beckie, bad av 2-åring, chokladbollsbak med 1 st 2-åring + 2 st 4 åringar (vet inte hur det kom sig...), in med barnen i bilen och en underbar tacosmiddag hemma hos dem med chokladefterrätt (bacillvarning...). Hemma igen däckade alla i soffan kl.20


Upp 06.20 Liv drar ner tio böcker i golvet så det låter som taket trillar in. Påminner om helgregeln - ingen kliver upp innan kl.08 - barnen somnar om, men inte mamman. Hon kan inte, så jag städar. Mys när barnen kommer upp. Pysslar och drar ner på tempot till kl.13.30 Åker och hämtar LB, hon och Liv ska på knatteridning medan jag ska till stán och hämta storkusinen. Får soppatorsk halvvägs fram! Andra gången på drygt en månad. TYPISKT mig. Bensinmätaren funkar inte. Lampan tändes någon kilometer innan bilen dog. Förra gången hann jag 2 mil, så nu var det ju lugnt! Tur att man har snälla föräldrar till sina handledarelever. Pappa E gjorde dagens goda gärning. Tack! Liv hann till ridningen och kusinen hämtades hem efter mycket om och men, men, men... Pyssel och mys till vi slocknar i soffan kl.20


Söndagmorgon, uppe med tuppen igen. Grötfrukost och skjuts in till ÖSK. Kusinen ska träna distanspass. Vi andra åker och storhandlar. Barnen åker knappt en timme skidor. Livan tränar skate och plogsvängar, för det kan Kalla. Hem. Packar upp maten. Kl.12 åker vi till ridskolan igen. Joel klarar teoriprovet till märke 1. Vi rider 1 timme. Hem. Fixar hundar, mat och landar i badkaret och läser bok. Försöker även landa i tillvaron och kontentan blir...


... Vad bra vi har det! Vi är friska. Vi har varandra. Vi har egna och gemensamma intressen som ger oss energi. Vi trivs med tillvaron i det stora hela. Vi har fantastiska kamrater. Det kan inte bli så mycket bättre.


Kram på er alla! // A-K

Av Anna-Karin - 19 november 2008 17:33

Förtydligan (se nedan):

...M vill gärna kommentera även min skidteknik... som om det skulle gå att lära en gammal hund att sitta ;-)

Av Anna-Karin - 17 november 2008 13:56

... när Mattis är iväg. För visst kan jag ge mig sjutton på att allt som kan strula, strular just då...


Så visst är det roligt att läsa att det uppskattas, A du äger! Lycka till i vinter, vi håller alla tummar vi har!

 http://www.teamsodergren.se/default.asp?visa=aktuellt&id=263


M nu "skryter" jag lite, men det tycker jag att du är värd. Du gör mycket jobb i skymundan. OBS! Jag tycker också att du är duktig, så länge du lovar att släppa jobbet när du åker med mig. Kram



Ovido - Quiz & Flashcards