Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg under juni 2008

Av Anna-Karin - 30 juni 2008 22:49

Nu är det nära! Imorgon, hoppas jag, kommer taket upp på hundgården och sedan blir det stor fest med pompa och ståt. Fast det ska in en hel massa grus, plattor och bänkar innan det är helt klart. Jag ska gräva några rabatter också såklart.


Dahliorna på altanen har börjat blomma nu. Jag är helt klart trädgårdsintresserad. Det är bara synd att "de gamla tanterna" inte har mer respekt för rabatterna. Ikväll har jag plockat bort massor av avsprungna stänglar. Men om man vänder på det så kommer de snabbaste vägen på inkallning...

Av Anna-Karin - 30 juni 2008 15:10

Ja, tro det eller ej. Jag har bakat både bullar och tekakor idag. Det hör ju inte till det vanligaste i detta hus. Joels kompis kom redan kl. 07.40, istället för att häcka på fritids så kröp han ner i vår soffa. Vi funderade ett tag på vad vi skulle hitta på och grabbarna var helt med på noterna när bakaterialjerna kom fram. Dock tog de en paus mitt i för en cykeltur med Mattis, Vina och Beckie.


Så nu Stefan kan du komma på kaffe! Jag har fortfarande inte smällt din kommentar om transfetter ;-)!!!

Av Anna-Karin - 30 juni 2008 00:33

Det var en helt OK film, men inte på långa vägar lika bra som böckerna. Jag tror dock att man kan läsa de både före eller efter att ha sett filmen och ha mycket ut av de i alla fall. Jag avundas de som inte läst Arn-böckerna, jag skulle vilja uppleva de för första gången igen.


Det har varit svårt att hitta bra sommarläsning. Våren har varit just Arn, men även Stieg Larsson. Efter de blir man lite svårflörtad.


Jag upplevde det samma när jag avslutat Diana Gabaldons böcker om Jamie Fraser. Det var bara att ta en paus i läsandet och ha en rehabtid. Den första boken i serien heter Främlingen. Den rekommenderas varmt!

Av Anna-Karin - 29 juni 2008 21:45

Såg en gammal film mitt på dagen idag, Mannen som kunde tala med hästar. Jag hade läst om boken nyligen, men upptäckte att den till mångt och mycket inte stämmer överrens med handlingen i filmen. Ja, ja.

Kan i alla fall rekommendera även Nicholas Evans andra bok, I vargars närhet.


I kväll blir det en ny film, Arn - Tempelriddaren. Missade den på bio. Tyckte att böckerna var gudomliga, så det ska bli spännande att se vad jag tycker om filmen. Har hört både och...

Av Anna-Karin - 29 juni 2008 13:59

Nu är semesterpusslet byggt. I år vart det ett 2000 bitars. Totalt hur bra som helst när man ska varva ner och det har varit lite halvdant väder. Bra familjeaktivitet!

Av Anna-Karin - 29 juni 2008 13:48

Det går inte så snabbt, men det är härligt lata dagar hos oss nu.


Av Anna-Karin - 27 juni 2008 15:56

En härlig tur till Brunkulla lokalen, Nästmyren, i Fugelsta. I år blommar 440 Brunkullor här. Vi såg även Brudsporre, Jungfru Maria nycklar och Tvåblad.

Av Anna-Karin - 25 juni 2008 23:35

Idag har det blåst, blåst och blåst. Det kan inte finnas så mycket vind kvar nu... Det kan bara bli bättre...


Men dagen har varit helt OK. Fm på Expo Norr. Inköp, det traditionella, en vitlökskorv, godisremmar och kryddor till sommarens goda matlagning. Em tillbringade Mattis i hundgården (hm) och nu är alla "väggar" klara. Imorgon blir det tak tror jag. Resten av familjen softade på em.


Kvällen tillbringades i Aspås och det var allehanda hundträning med Ulf, Gunnar och Vorsteh-Anders. Vi hade bara Mim och Donna på plats (de fyra andra höglöper). Mim startade upp på en bra nivå. Hon står fast och sätter sig spontant när fågeln går. Det var ett relativt enkelt pass, men en bra introduktion. Det var första träningen med fågel för säsongen. Donna med Liv som förare ägde. "Det gick bra för mig mamma, Donna sprang och jag visslade." Vad månne det bliva.


Ulf och Mike stod för kvällens finaste apport. Mike spontanapporterade när Ulf "testade", där fick jag för mitt försök att övertala honom att jobba igenom apporten i sommar. Fast jag tror att han kommer att göra det ändå...


Det är kul att "gänget" är på G igen. Jag har saknat de gemensamma träningarna och den motivation som de ger. Ser fram emot fortsättningen.


Imorgon kommer mamma, pappa, mormor och morfar upp över dagen från S-vall. Tror bestämt att vi ska utforska Jamtli. / A-K


Ovido - Quiz & Flashcards