Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna-Karin - 30 oktober 2008 10:44

Sitter och tittar ut, det är äntligen vitt på backen och kaffe framför brasan känns lyxigt skönt. Det är novemberlov så barnen och jag är lediga tillsammans. Vi började ledigheten igår med att åka till Strömsund med Vina, Beckie och Mim. Det var höftledsröntgen hos Anna och Cathrine, Djurdoktorn i Strömsund, inbokat. Jag blev mäkta imponerad (och jag är kräsen)! Vilket härligt ställe! Anna och Chatrine jobbar med stor kunskap och omsorg. Det är en mysig och genomtänkt funktionell miljö, som tillsammans med deras personligheter genomsyrar trygghet och professionalism.


Jag rekommenderar varmt Anna och Chatrine, Djurdoktorn i Strömsund!

(Redan innan resultaten är avlästa ;-)


Du hittar de på: http://www.djurdoktornistromsund.se


Dagen blev inte sämre av en mysig middag i Rudsjön. Tacos och planering om en jaktmiddag inom kort. Tack! //A-K


PS Nu ska Liv ut och åka skidor på gräsmattan... Det är en knapp cm snö... ...men om man ska bli lika bra som Kalla... så är det bäst att mamma byter om nu.

Av Anna-Karin - 15 oktober 2008 23:21

Så var det färdiglekt för den här gången och nu hoppas jag att vi klarar oss från förkylningar framöver.


Finns det något mer rofyllt än ett gäng pointrar i en "ormgrop". Nellie, Syra, Donna och Ripa ligger i en hög framför brasan. Det är ben åt alla håll, men skönt verkar det vara för det är någon av de som snarkar.


Appropå att snarka, så finns det en man i min familj... Jag köpte en nässpray på hälsokostaffären typ anti-snark och den fungerar. Alla i huset sover mycket bättre nu! Har du problem så är det värt att testa.


Nu ska jag hämta in det yngre gardet från hundgården. Det blev en sen kväll då jag suttit och rättat matteprov. Men ack så bra det gott. Det ska bli kul att träffa eleverna och ösa beröm. De har varit jätte duktiga. Det känns som om det blir en trevlig dag imorgon.


Tjing!

Av Anna-Karin - 14 oktober 2008 22:16

Livan har haft feber i 2 dygn, så vi har varit hemma och tagit det lugnt. Tyvärr måste jag erkänna att det är si så där att leka med dockskåpet, bygga pussel, leka frisörska (jag är offer), leka med barbie, träna bokstäver m.m i två hela dagar i sträck. För att inte nämna Barbie och Rapunzel som gått ca 6 ggr på videon, men det kunde varit värre. När hon är tonårsbrud kommer jag förmodligen att längta tillbaka till dessa dagar.


Mattis är i Österrike med landslaget. Så när vi piggat på oss ska vi hinna busa lite i slutet av veckan. En efterlängtad Mommakommer imorgon och styr upp leken ;-).


En av sommarens favvobilder från Frösö Zoo.

- Mamma, jag vill ha en Bambie.

Av Anna-Karin - 12 oktober 2008 19:02

Nu är hundgården helt klar och det är fullt av nytt fräscht grus. Skönt att vi hann klar innan snön kom :-)


Det blev uppgrusat på framsidan också, så nu fattas det bara lite enris i blomlådorna vid lekstugan så är det höststädat ute. Hundarna har haft en myshelg då vi varit hemma hela familjen till stor del.


Är det någon som är sugen på att träna apport med mig och Mim så hör gärna av er. Vi vill ha träningssparring nu. // A-K

Av Anna-Karin - 11 oktober 2008 12:53

Visst är det en härlig bild från Derbyt!


Foto: Ulf Fryk

Av Anna-Karin - 9 oktober 2008 20:17

... på morgonen när jag smyger upp för att fixa med hundar och andra curlinguppdrag innan resterande familjemedlemmar dras ur sänghalmen. Det är ändå lite mysigt att få tända ljus och höstpyssla lite. Snart kommer det ett repotage i Jaktmarker & Fiskevatten om premiären med Mattis, Thomas och pappa och våra härliga hundar, sånt gör att det känns OK att gå mot mörkare tider.


I Bruksvallarna/Ramundberget har de kört fina skidspår i helgen. Det finns flera snöiga bilder från jaktprovet i Ramundberget på NNFK:s sida. Undra om det inte var rekord på snöfronten på det provet??? Vi var hemma tillsammans för första gången sedan i början av augusti. Vi storstädade! Inte så kul, men behövligt. Fyllde halva soptunnan, fyllde halva garaget med skräp det som ska köras iväg, hittade GPS:en, fyllde tvättkorgarna med icke-längre-säsongskläder tills Ulf kom...


... och fikade på väg hem från Skåneäventyret. Vilka killar! Momma Donna pysslade om Mike lite extra. Bilder kommer.


Nu är det snart helg igen, men då blir det jakt. Någon ordning får det vara!

Hoppas att ni alla har det bra och njuter av de sista höstdagarna.


Snart kan vi skida igen! Liv längtar att få åka i rosadräkten.

Av Anna-Karin - 3 oktober 2008 16:03

Stort grattis till alla inblandade i D-kulls parningen och framförallt till Ulf & Mike.


Nu har Miken premier på både fjäll och fält i Ukl. Detta får sporra övriga D-kullare inklusive mig att visa upp sig till våren.


Ha en trevlig helg!

Av Anna-Karin - 3 oktober 2008 13:07

Det är Derby i Skåne och jämtlandsgrabbarna Ulf och Mike har begett sig dit. Nya fåglar på nya marker, med sin ringa fälterfarenhet så fixade Mike två fågelarbeten igår och fick gå vidare till fortsatt kval idag.


[PAUS - Ringer Ulf för den senaste informationen...]


De är vidare i eftermiddagens final!!! Det är 9 hundar vidare och Langgrubbans Mike the Monster är en av de!!!


Nu gäller det att fokusera inför em lektion i teknik! Pirr i magen är det.

Ovido - Quiz & Flashcards