Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Anna-Karin - 18 juni 2008 22:54

Ja, utan att ha planerat det så fixade vi apporttesterna på Vina och Beckie ikväll. Jonte kom förbi och då slog vi till. Det var inte ett optimalt förhållande då gräset på ängen var jätte högt, men wow vilket apportsök de fick visa. Dock fick jag uppleva en rolig episod, som jag aldrig råkat ut för tidigare.


Beckie började. Hon hämtade in 3 fåglar och letade sedan frenetiskt efter den 4:de. Efter en god stund gav vi upp och bytte hund. Vina hämtade in sina fåglar, men inte heller hon hittade Beckies 4:de. Då fick Ripa, Pippi och tillslut Donna ge sig ut på jakt efter den försvunna fågeln. Ingen av de tre rutinerade apportörerna lyckades finna fågeln. Vart tog den vägen? Ingen som vet, ingen som vet...??? Jag har aldrig varit med om att en ripa återuppstått (efter en period i frysen!) och sprungit iväg, men den är totalt borta så nu får jag sluta "skryta" om mina duktiga apportörer;-)


Nu ser jag fram emot att få ta kort på Beckies och Vinas första kompletta fågelarbeten till hösten. Bilden är på Borgeflon´s Lilla Loppans debut som "färdig" jakthund.


Nu är det bara att börja från början igen med apporten på Mim. Tur att jag tycker att det är ett roligt moment.


Av Anna-Karin - 18 juni 2008 14:56

... att åka hem från jobbet. Undrar hur mycket som är gjort på placet. Det blir spännande... eller har det varit mysdag hemma i Öd??? / A-K

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards