Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Anna-Karin - 15 juli 2009 23:13

Imorgon fyller familjens minsta 2-benting 5 år. Dagen börjar med jordgubbstårta till frukost och fortsätter sedan i samma stil. Det ska blir mysigt att bara vara och leka hela dagen.


Imorse kom Joel in i sovrummet kl. 09.00 och skrek "Var är pappa???". Yrvaken tittade jag på sänghalvan bredvid... tom... Livs säng... tom (Liv låg hos mig)... bilen... hemma... hundarna... borta!!! Aha!!!


JAG SLAPP CYKLA IDAG MED :-)!!! M stack iväg tidigt på morgonen på en 1,5h cykelrunda i skogen. Min motion kunde då riktas mot rabatten i slänten och oj vad jag har skottat jord idag. Hundarna fick vila från dressyren, då det blev för varmt på em och vi körde kalasförberedelse istället. Donna har varit och köpt paket. Det är inte lite hon kan den hunden. Det blev saker till dockskåpet. Snyggt inslaget blev det också.


Enda gången Donna får vara på övervåningen och ligga i sängen på mysmorgon är när någon i familjen fyller år. Då bär hon upp hundarnas paket och överlämnar det i sängen till födelsedagsbarnet i fråga. Hon vet precis hur det ska gå till när paketen kommer fram. Liv undrade i kväll om det finns någon speciell hundaffär där hundarna kan handla, för Donna har ju ingen riktig plånbok. Japp, det finns det! Hur skulle det annars funka???


;-) *** A-K


Ovido - Quiz & Flashcards