Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Anna-Karin - 14 juli 2009 23:37

Åter tillbaka i Öd och våra rabatter. Idag har jag rensat och rensat. Tycker det är ganska kul faktiskt. Imorgon ska vi förbereda sommarens stora fest, nämligen Livs 5-årskalas :-) på torsdag och det efterföljande barnkalaset på lördag. Hon är en stoor tjej nu.


Har börjat att träna hundarna nu lite mer regelbundet. Någon form av dressyr varje dag. I morse var det ett effektivt apportpass med 4 glada (Donna tog sovmorgon). Efter lite uppvärmning a la hopp-och-lek nere på ängen så la jag de i en klassisk pointerhög. Därefter slängde jag ut en apport och gav kommando till en av hundarna "namn-sitt-namn-apport" och övriga får snällt ligga kvar och vänta på sin tur. Jag tycker att det är motiverande att träna hundarna i grupp. Dels så ställer jag ett högre krav på hundarna och dels så måste jag skärpa upp mig själv också. Det är även lite som orientering, alla kan vara med på sin nivå :-). Sedan blev det cykelpass med husse för de tre yngsta medan vi tre tanter tog en kaffe i solen på altanen.


Imorgon ska jag hitta på en annan övning innan jag tar en svängom med dammsugaren. Jag tror det blir lite dirigering med kommando i apportsöket och lite positionsträning... eller så kanske det blir jag som cyklar... hua. Jag får sova på saken.


Snart är det höst! *** A-K



Ovido - Quiz & Flashcards