Vad händer hos kennel Langgrubban?

Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Heja Edevik!

Av Anna-Karin - 8 september 2008 17:25

Jag tror att Edevik är ett av mina favvoställen! Varje år går diskussionen hemma... ska vi åka eller ej... Jag proppsar för det då jag har tagit pris i alla mina starter där, dock aldrig med egen hund. Jag vet inte vad jag gör på fjället;-) I år åkte Mattis upp med Vina och Beckie och kom hem med en premie. Beckie erövrade 2 Ökl! Minuset för dagen var att hon inte kunde visa resning i sina två fågelarbeten, då fåglarna lättade båda gångerna när Mattis var på väg upp. Vad är då hemligheten???


Jo, Beckie har varit på fjälltur vid Drommen med ett 70-tal Prolympia elever och gosat vid lägerelden och ätit kassler. Förutom goset och godsakerna, så blir det rätt så livat när ett gäng i åk 7 lever friluftsliv. Hon fick högsta betyg på det mentaltestet. Hon är även världsmästare på att mysa i mattes sovsäck.


Dag 2 på fjället gick vi in på träningsmarken i Gräftåvallen och hon visade upp ett fint fågelarbete för ett nyfiket gäng. Vi hade flera ripor i luften, så nog fick eleverna uppleva fjällets godbitar i störtregnet, men vad gjorde väl det när hon var så duktig (elevcitat).


Vad hände mer i Edevik. Jo, Vina, Clinta och Cosmo gick fortsatt mycket bra men kom inte för fågel. Det gjorde däremot Mike och Ulf som fick ytterligare en 1 Ukl. Grattis till er!


Nu är det en guldårstid! (Vad jag gjort i helgen? Varit på dopning av en kompis lille son. Presenten var given, Peltor hörselkåpor for kids!)


Må så gott i höstsolen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 4 januari 2010 15:43

Slädturer, skidturer, promenader och mys. Det är vad vi gör mest nu på jullediga dagar. Några skidtävlingar har vi (barnen) också betat av.   Beckie har börjat löpa, så nu får vi förhoppningsvis räkna in de en efter en i löpperioden. Vina ska par...

Av Anna-Karin - 25 oktober 2009 23:03


Nu har en månad gått och tiden har bara rusat iväg. Vad har hänt sedan sist? Jo, Monica och jag har varit på Gotland. Ett riktigt äventyr. Båten vart inställd pga blåst, så vi anlände en dag senare än beräknat. Detta medförde att jag fick starta...

Av Anna-Karin - 22 september 2009 18:37


Ja, nu känns det i kroppen att man lever. Helgen var hektisk, men otroligt rolig. M startade hundarna båda dagarna då jag fixade med provet även på söndagen.   Resumé: Vina hade svårt med fåglarna. Efter 4 stötar på lördagen med full respekt så r...

Av Anna-Karin - 12 september 2009 18:48

Pappa har haft en bra dag med prinsessorna. Nu blir det start nästa helg. (M går på lördag och jag på söndag om vi får dubbelstart. Ja, det lär väl bli en intern kamp...)   Tanterna har parkerat framför brasan. Vi eldar en nyrengjord kamin och m...

Av Anna-Karin - 11 september 2009 19:38

Nu håller vi tummarna för Marit & Leia i morgondagens Fjällpokalfinal! ...

Ovido - Quiz & Flashcards