Vad händer hos kennel Langgrubban?

Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna-Karin - 3 augusti 2009 20:54

Varit ute med barnen och Donna och letat nya svampställen. Fast vi hittade mest hjortron. Om ett par dagar är de klara. Unghundarna (alltså de under 5... i vårt garde är man ung då...) ligger i hårdvecka vad gäller konditionsträningen. Puh. Det är svettigt för M. Hi-hi.


Fortsätter att jobba med mina dressyrpass i grupp. Jag är helnöjd med mitt gäng. Har bara ett aber och det är Beckies uppmärksamhets-signal. Den finns inte i hennes register typ. Kanske för att jag inte la en enda minut på henne som unghund. M skulle få grunddressera en egen hund för en gångs skull. Den dumheten gör jag inte om. Det är ju dubbelt så jobbigt att fixa detta nu. Tre dubbelt förresten. Krm, men skam den som ger sig.


Grattis Monica & Party som fixade nya fina utställningsresultat i Svensta i helgen. Ska forska i hur det gick för Pella & den apporterande pudeln också. Det kommer att finnas PellaPAW-produkter till försäljning under både träningsdagarna och provhelgen i Bruks. Är du ute efter något speciellt så hör av dig så kan jag fixa det.


Liv är helnöjd med sitt nya ROSA jaktkoppel. Det är PERFEKT! I vår familj heter det inte PAW, utan helt rätt och slätt Pellakoppel. Bild kommer inom kort.


*** Ha en fortsatt bra dag! A-K

Av Anna-Karin - 1 augusti 2009 12:38

Raven är hemma!


:-)

Ovido - Quiz & Flashcards