Vad händer hos kennel Langgrubban?

Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Jobba, jobba, jobba, jobba...

Av Anna-Karin - 8 juni 2009 23:18

... känner mig som de där små nitiska arbetarna i Fragglarna. Kommer bara inte på vad de heter??? Dozarna???


Det är hektiska dagar för oss lärare nu. Friluftsliv med tältnätter, betygsättning som innebär många och långa rättningskvällar (säger till mig själv att planera bättre nästa år... varje år, men sitter som vanligt här igen...), avslutningsaktiviteter och diverse samtal. Det är dock roligt när eleverna får lön för sitt slit och responsen är positiv. Jag är värd att kompa ut mina 120 h nu i sommar!


I hundgården står ett gäng löptikar, så det blir ingen utställning till helgen. Vi får dock heja på Cosmo, som åker dit med Jonte. Hoppas bara att vädergubbarna har spått fel, för jag är trött på Jämtlandsvädret nu. Det är KALLT och regnigt, men gräsmattan växer inte så mycket och jag slipper vattna alla rabatter och stora krukor!


Återkommer med mer rapporter efter helgen. Nu väntar kvällsjobb må-on och sedan har Joel avslutning på torsdagkväll. På fredag är det utekväll med jobbet och sedan bär det av till Mörsil på lördagmorgon. Då ska jag andas för första gången den här veckan.


Jag har dock ett hett tips till alla som har innan-semester stress. Ta dig en minut ibland. Stanna upp och andas när du går från punkt a till punkt b (välj gärna tvåpunkter utomhus :-), hur luktar dagen? Tugga lite långsammare och fundera över, hur smakar egentligen maten? Prova, det funkar! Det blir som balsam på en fullstoppad vardag. Du hittar säkert dina egna små stunder.


Väl mött i Mörsil hundvänner! *** A-K

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin - 4 januari 2010 15:43

Slädturer, skidturer, promenader och mys. Det är vad vi gör mest nu på jullediga dagar. Några skidtävlingar har vi (barnen) också betat av.   Beckie har börjat löpa, så nu får vi förhoppningsvis räkna in de en efter en i löpperioden. Vina ska par...

Av Anna-Karin - 25 oktober 2009 23:03


Nu har en månad gått och tiden har bara rusat iväg. Vad har hänt sedan sist? Jo, Monica och jag har varit på Gotland. Ett riktigt äventyr. Båten vart inställd pga blåst, så vi anlände en dag senare än beräknat. Detta medförde att jag fick starta...

Av Anna-Karin - 22 september 2009 18:37


Ja, nu känns det i kroppen att man lever. Helgen var hektisk, men otroligt rolig. M startade hundarna båda dagarna då jag fixade med provet även på söndagen.   Resumé: Vina hade svårt med fåglarna. Efter 4 stötar på lördagen med full respekt så r...

Av Anna-Karin - 12 september 2009 18:48

Pappa har haft en bra dag med prinsessorna. Nu blir det start nästa helg. (M går på lördag och jag på söndag om vi får dubbelstart. Ja, det lär väl bli en intern kamp...)   Tanterna har parkerat framför brasan. Vi eldar en nyrengjord kamin och m...

Av Anna-Karin - 11 september 2009 19:38

Nu håller vi tummarna för Marit & Leia i morgondagens Fjällpokalfinal! ...

Ovido - Quiz & Flashcards